Mi a mágia? Felejtsük el az összes megtévesztő
kijelentést és sztereotipiákon alapuló feltételezést,
melyeket a félelmek és a tudatlanság szülnek, és
közelitsük meg a kérdést nyitott hozzáállással.
Feltehetőleg ki fog derülni számunkra, hogy
egyáltalán nem arról van szó, amit a fejünkbe
vertek erről. A mágia úgy definiálható, mint
„annak művészete és tudománya, hogy hogyan
tudunk változásokat okozni az akarattal
összhangban”, egyszerűbben megfogalmazva tehát
a vágyott dolog bekövetkeztét elősegitő művelet;
vagy, mivel az „energia változásra hajlamos”, én
inkább azt a definiciót használnám, hogy „a mágia tudatos fejlődés energia irányitása által”.
Mindenesetre önmagában ez sem magyarázza meg a dolgot, ezért megpróbálom kifejteni ezeket
a kifejezéseket a „szakzsargon” mellőzésével. A mágia célja, hogy az elmét hámba fogjuk és tudatosan tegyük sokkal befogadóbbá, igy
lehetővé téve az olyan képességek elsajátitását, mint az intuició, az inspiráció és a kreativ
képzelet, és a tudattalan hatalmát kihasználva megpróbáljuk az elmének több, mint 10%-át
kihasználni.
A mágia előfeltétele a hit a finomabb energiaformák létezésében, illetve inkább ezek
megtapasztalása. A fény spektrumának csupán egy hetedét vagyunk képesek látni, és mégis,
attól, hogy nem látjuk nagy részét, még hatással van rank, mint például a röntgensugarak, vagy
az ultraviola fény. Hasonlóképp, a mágia sem egyéb, mint sokkal finomabb, nem-fizikai
energiák fókuszálása és irányitása változás előidézésére. Természetesen mindehhez nagy
tapasztalat szükséges, és megfelelő képzés, mely fejleszti az elme, és különösen az akarat erejét.
Az oly tevékenységek, mint a meditáció, a légzéskontroll, a hang és test kontrollja, a
vizualizáció, a drámajáték, a rituálé és egyebek mind azt a célt szolgálják, hogy feljesszék
testünk és elménk, jobban mondva kiélesitsenek és egyensúlyba hozzanak minket, és képessé
tegyenek arra, hogy érzékeljük és irányitsuk ezen finomabb energiákat.
Egy személy olyan erős, mint amennyire akarata az, és minél inkább egyensúlyban van és
összeszedettebb egy adott személy, annál erősebb az akarata (jegyezzük meg, feltehetőleg ez az
egyik fő indoka annak, miért szerzett olyan sok magus tapasztalatokat a tanácsadás és/vagy a
pszichológia terén, felismerve azt az előnyt, melyet ezen folyamatok biztositani tudnak mind
megtanulásuk, mint gyakorlásuk során).
A mágia gyakorlása hajlamos egyfajta feltétlen mechanizmussá válni, hiszen minél többetgyakoroljuk, annál többet változunk, és közben elillannak a társadalom által felépitett
szokásaink, beidegződéseink, bűntudatunk és komplexusaink is. Ezek elengedése energiát
szabadit fel a pszichében, és ettől az adott személy erősödik.
A mágia fizikaibb megközelitése, például a jóga, a
különféle testgyakorlatok, a tánc és a masszázs
szintén segitenek feloldani azt a feszültséget, mely
szinte páncélként mereviti meg a testet. Ezen
feszültség elengedése feloldja az energia blokkjait,
melyek egyébként káros hatással lennének a
hatákonyságra, és betegséget okozhatnak.
A mágia és számos, vallási út közötti fő különbség
feltehetőleg abban rejlik, hogy a spirituális
növekedést tekintve a mágia útja sokkal
dinamikusabb, és a hangsúlyt a változásokra
irányuló munkára helyezi. A mágiában nincsenek
guruk, csak tanulótársak, számos különféle
nézőponttal és tapasztalattal. Egymástól tanulunk,
mint az élet más területein is.
A mágia általában sok szimbólummal dolgozik,
mivel ez a nyelve a tudattalannal, és félelmetes hatalommal bir. A szimbólumoknak számos
funkciója lehet, ezek közül az egyik, hogy a mágiában alkalmazva őket képesek teljesen a feje
tetejére állitani az egót és az érzékelési mechanizmusokat, s igy lehetővé teszik számunkra, hogy
sokkal magasabbrendű igazságokat ismerjünk fel, vagy tapasztaljunk meg közvetlen felfedések
útján. Bár esetleg nem vagyunk képesek tökéletesen megmagyarázni, hogyan működnek a
szimbólumok, tapasztalatból tudjuk, hogy bizonyos szimbólumok bizonyos fajta energiákkal
harmonizálnak.
Például egy magus mondhatja azt nekünk, hogy ha vonzani akarjuk a szerelmet, viseljünk
zöldet, használjunk rózsa parfümöt, hordjunk réz karkötőt vagy nyakláncot, stb. Mindezek a
Vénuszhoz kapcsolódnak, aki a szerelem istennője, s igy máris meglátjuk mindebben a
szimpatetikus mágia alapelvét – úgy okozzuk valaminek a bekövetkeztét, hogy olyan elemekkel
dolgozunk, melyek e konkrét dologhoz kapcsolódnak. Ha egy bizonyos fajta energiához kötődő
szimbólumokkal dolgozunk, azok, úgy tűnik, vonzani fogják azt a fajta energiát.
Itt azért óvatosan megemliteném, hogy a mágiát gyakran úgy tekintik, mint valamiféle titkos
hatalmat, melyet gyakran megpróbálnak helytelen célokra használni, ez a “szexet, hatalmat és
sok pénzt akarok” szindróma. Semmi rossz nincs ezekkel a dolgokkal önmagukban, de ha mágiát
végzünk, hamar rá fogunk jönni, hogy azt fogjuk kapni, amire szükségünk van, és nem pedig
feltétlenül azt, amit akarunk kapni.
Amikor mágiát végzünk, általában olyan technikákat alkalmazunk, melyek megváltoztatják a
tudatállapotot és energiát halmoznak fel, majd ezt az energiát a kivánt eredmény elérésére
irányitják. Az a csatorna, melyet az energia használ, miköyben megváltozott tudatállapotunk
irányitja, nem feltétlenül ugyanaz, mint amit mindennapi tudatállapotunk ismer. Igen, a mágiaképes arra, hogy hatalmat adjon, de ez az önmagunk feletti, nem pedig a mások feletti hatalom.
Azért fontos ez a hatalom, mert fejlődünk általa, és pozitiv változásokat leszünk képesek
előidézni.
Ismétlem, ez nem azt jelenti, hogy rossz lenne a mágiát arra használni, hogy fizikai előnyökre
tegyünk szert, semmi rossz nincs abban, ha elvégzünk egy rituálét azért, hogy állást kapjunk,
ugyanakkor ha arra használjuk, hogy az ágyunkba csalogassunk valakit, az lehet rossz. A
mágiának a szándék a lényege, és ha az a szándékod, hogy munkát kapj, ezzel nem okozol más
embereknek kárt, mig ha arra akarsz rávenni valaki mast, hogy olyasmit tegyen, amit önmagától
nem tenne meg, akkor sérül az akarata, kárt okozol.
Ha azért végeztünk egy rituálét, hogy bevonzzuk a
szerelmet anélkül, hogy megneveznénk egy bizonyos
személyt, azzal a céllal, hogy megnyissunk magunkat a
lehetőségnek, hogy találkozzunk valakivel, és ebből
szerelem születhessen, s közben sokkal vonzóbbnak és
magabiztosabbnak érezzük magunkat, mint korábban,
akkor nem okozunk kart, ellenkezőleg, kreativ, pozitiv
változást idézünk elő.
A mágia elkötelezettségekkel jár önmagunk számára,
eltökéltséget, kitartást, erőt igényel, nyitottságot a
változások felé és rugalmasságot, az élet (és önmagunk)
szeretetét, és a vágyat, hogy fejlődjünk, és kiteljesitsük
képességeinket. Meglehet, hogy már rendelkezünk
mindezen tulajdonságokkal, és anélkül tesszük
mindezt, hogy mágiának neveznénk – a mágia nem
cimkék kérdése, és azok, akik mégis igy gondolkodnak
és beszélnek, mintha az lenne, sajnos sok más ember
kedvét elveszik tőle. A mágia arról szól, hogy
megismerjük az univerzumban mozgó energiákat, és
megtanulunk harmóniában dolgozni velük, hogy
pozitiv változásokat idézzünk elő mind magunkban,
mind környezetünkben...
A mágikus képzés és tapasztalat felébreszti a tudatalatti energiáit, s igy nem csoda, ha a
szimbólumok közben egyre fontosabbá válnak, miközben fejlődünk, és nemcsak felfedezzük az
álmok és a tudattalan nyelvét, de az univerzum egy sokkal rugalmasabb érzékelését sajátitjuk el.
Ahhoz, hogy spirituálisan fejlődjünk, létfontosságú, hogy rugalmasak maradjunk és nem váljunk
a dogmák rabjává, legyünk nyitottak a tapasztalatokra, és ne féljünk megkérdőjelezni saját
ideáinkat és hitünket e tapasztalatok eredményeképp.
A mágia fájdalmas tapasztalat lehet. Nem könnyű mindig megtartani az őszinte, kritikus
megközelitést. Az is okozhat nehézségeket, hogy néha olyan energiákkal kell dolgoznunk,
melyek kibillenthetnek egyensúlyunkból. A legfontosabb ezekben az esetekben, hogy mindig
maradjunk őszinték, és ragaszkodjunk ehhez. Senki sem mondta, hogy a mágia útja könnyű! Rengeteg gyakorlást, kemény munkát és fájdalmat igényel, de jutalma a spirituális és szellemi
növekedés, az élet örömének és a feltétel nélküli szeretet szépségének megtapasztalása. A
határokon túl nincsenek határok!
|